BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, 29 January 2014

Topeng tipu

Aku tak sangka 
Nampak ayu sopan je luaran
Bila aku dengar cerita
Kau ni jenis yang macamtu
Memang aku terkaku
Tak sangka

Aku yang selalu buat ikut suka
Tak ayu sopan macam kau
Tak pun buat apa yang kau buat
Memang aku tak jangka
Terkejut aku kau tahu

Memang aku tak rapat dengan kau
Tapi aku pernah jumpa kau
Aku jangka kau ni baik betul
Aku pun tertipu
Sebab nampak ayu baik
Tak macam aku terjerit lolong sana sini
Tapi bila kawan aku cerita 
Perangai sebenar kau
Memang aku tak sangka

Itulah, luaran bukan ukuran 
Memang cantik ayu sopan luar
Bila kau kenal rupanya tak
Tak sempurna yang kau sangka
Ingat tu
Jangan dikencing oleh luaran yang palsu
Buka mata dan telinga
Lihat dan dengar apa yang patut
Baru kau tahu mana topeng sebenar

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.